divendres, 22 d’agost del 2014

Puigsacalm

Qui llamp d'aventura!!!

He gravat aquest vídeo Puigsacalm amb moltes més imatges, ja que amb la pluja, la càmera de fotos va estar guardada força estona.

Dimarts dia 19 d'agost de 2014, sortim de casa amb previsió de pluja suau i amb l'esperança que no arribés a ploure, però un cop a Joanetes... plovia bastant

La idea era seguir aquest track de GPS TRACK JEP BOIX per pujar pels ganxos vells, coronar el Puigsacalm i baixar pels ganxos nous

Tota la ruta està molt ben marcada amb marques de pintura groga, excepte la cruïlla cap als ganxos vells que no està indicada

Tot i la pluja, decidim sortir a caminar i a mesura que guanyàvem alçada, al cel s'obríem clarianes i vam tenir moments de sol.

A la pedra on està feta la foto, surt el camí a l'esquerra cap als ganxos vells, en aquesta part la herba està molt alta i costa veure l'entrada al camí, però si el busqueu, no tindreu problemes en trobar-lo, després el camí està més net i fàcil de seguir

Si arribeu a aquesta passarel·la, és que us heu passat el camí als ganxos vells i aneu drets als ganxos nous. Aquesta passarel.la es fa de baixada.

El camí cap als ganxos vells té unes vistes magnífiques

Un rètol informa de l'inici dels ganxos vells

Està força mullat tot i relliscós, però es de fàcil pujar gràcies a què es troba molt ben equipat
Ganxos vells

Fins i tot en trams força fàcils hi ha posada una corda o cadena per facilitar o donar seguretat durant els trams més exposats

Després de la zona dels ganxos, s'ha de pujar per un torrent espectacular, pedres, arrels, arbres, una pujada dreta però molt interessant, finalment sortim a un camí i que agafarem a l'esquerra i que ens deixarà a l'encreuament indicat, que ens donarà a escollir entre el Pas dels Burros o pujar pel Puig dels Llops

Nosaltres entre els burros o els llops, escollim el Pas dels burros, no se... dóna menys por!!

I realment hem encertat, és una ruta que ens deixa bocabadats, vistes panoràmiques i boscos d'infart, a sobre la pluja ha deixat tot mullat, que li dona una verdor exuberant de vida

A sobre els núvols baixos ha eliminat totes les ombres dures, ideal per poder captar tots els matisos i colors que aquest bosc ofereix

El contrast entre verds, grisos i marrons són al·lucinants

Finalment coronem el Puigsacalm, els mateixos núvols que ens han deixat gaudir d'uns boscos amb tonalitats de colors inigualables, són els mateixos que ara no deixen gaudir de les vistes panoràmiques.
Puigsacalm 1515m

Portem gairebé 1050 metres positius i ara sembla que serà tot baixada, el camí del Puig dels Llops és summament tècnic, però a conjunt amb els camins que portem fets fins al moment

Però arribem de baixada als ganxos nous, una de les parts més tècniques i difícils del recorregut i la pluja ha decidit posar un grau més de dificultat, així que caldrà extremar al màxim les precaucions i a poc a poc, però sense pausa
Ganxos nous

Els passamans i les pedres rellisquen molt amb la pluja, però sempre hi ha un bon lloc per agafar-se o per posar el peu.

Si mireu el vídeo, veure-ho com hi ha un moment que baixem per una corda groga, aquesta corda la vam muntar nosaltres per seguretat, ja que amb les lloses mullades es necessitava tenir un punt mes de seguretat per agafar-se.

Un cop passat els ganxos nous, s'arriba de nou a la cruïlla on surt el camí als ganxos vells, nosaltres vam baixar cap a Joanetes pel mateix camí que vam pujar, després de cinc hores i mullats, vam decidir baixar drets al cotxe i posar-nos roba seca

Atenció!! És un recorregut molt tècnic i s'ha de ser conscients que els ganxos nous de baixada, poden tenir algun pas que necessita extremar les precaucions, a part, s'ha de tenir en compte que el desnivell positiu és de 1050 metres, que traduït vol dir que la pujada no és "moco de pavo".

Dit això, és un recorregut magnífic i que val la pena fer per la suma de les panoràmiques, els boscos impressionants i el punt de diversió afegit que li donen els passos dels ganxos vells i nous.

Crec que el Pas dels Burros és, possiblement, un els millors camins que es poden fer per la zona.

També penso que portar el GPS amb el track del recorregut és molt aconsellable.

Així que agafeu la càmera de fotos, unes sabates i un entrepà i aneu a fer aquest llamp de volta!!!